سگ-آپارتمان

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ آیا شما در آپارتمان زندگی می‌کنید و آیا به سرپرستی گرفتن یک سگ فکر می‌کنید؟ یا آیا در حال حاضر یک همراه کوچک چهار پا دارید و قصد دارید به یک آپارتمان نقل مکان کنید و به این فکر می‌کنید که آیا حیوان خوشحال خواهد بود؟ این در واقع یک سوال مشروع است، زیرا دوستان سگ ما اغلب دوستدار فضا و ورزش هستند.

اما مطمئن باشید که فضای زندگی خود مهم‌ترین چیز نیست. در واقع، بیش از هر چیز لازم است که نیازهای سگ خود را برآورده کنید تا او را خوشحال کنید. چگونه آن را انجام دهیم؟ این چیزی است که ما در این مقاله خواهیم دید!

چه چیزی یک سگ را خوشحال می‌کند؟

خوشحال کردن یک سگ تا زمانی که صاحبش از او مراقبت می‌کند و نیازهایش را برآورده می‌کند چندان دشوار نیست. به راستی که یاران کوچک ما بیش از هر چیز به انسان خود دلبسته‌اند و قدردان حضور و محبت او هستند. بنابراین، برای اینکه یک سگ خوشحال باشد و احساس راحتی کند، تنها کاری که باید انجام دهد این است:

- هر روز یک رژیم غذایی باکیفیت، سالم و متعادل داشته باشید تا تمام نیازهای غذایی او را پوشش دهد.

- آب تازه و تمیز همیشه در اختیار او قرار دهید.

- گردش‌های روزانه و پیاده‌روی طولانی‌تر چندین بار در هفته؛

- جلسات بازی، در داخل و خارج از منزل؛

- نوازش و لطافت؛

- عشق و مهربانی؛

- نظارت منظم دامپزشکی و مراقبت مناسب.

در حقیقت واقعیت زندگی در یک آپارتمان یا خانه یک معیار اساسی برای رفاه سگ و خوشبختی او نیست. سگی که در یک آپارتمان زندگی می‌کند حتی می‌تواند بسیار خوشحالتر از سگی باشد که در یک خانه بزرگ با باغ زندگی می‌کند درصورتی که صاحبش به نیازهای روزانه‌اش بهتر پاسخ دهد. چرا؟ چون دسترسی بیرونی کافی نیست! بله، باز کردن درب برای سگ خود به گونه‌ای که بتواند در باغ غوغا کند، نیازهای او را هنگام پیاده‌روی با صاحبش برآورده نمی‌کند.

در مقایسه، انسان‌هایی که با یک سگ در آپارتمان زندگی می‌کنند، تمایل دارند برای جبران کمبود فضای بیرون، گردش‌های فیزیکی بیشتری را به آنها ارائه دهند و به سگ اجازه می‌دهند بیشتر ورزش کند و در نتیجه نیازهای او را بهتر پوشش می‌دهند.

به طور خلاصه، مکان زندگی ملاک خوشبختی سگ نیست. او خوشحال است اگر به نیازهایش احترام گذاشته شود.

زندگی در آپارتمان با سگ: چه شرایطی باید رعایت شود تا او خوشحال باشد؟

ناگفته نماند که سگ حیوانی است که نیاز دارد و باید هر روز ورزش کند. اگر در یک آپارتمان زندگی می‌کنید، خود را از پذیرش یک همراه کوچک منع نکنید یا در صورت نقل مکان، همراه خود را رها نکنید. به شرط رعایت برخی پیش نیازها، می‌توان زندگی خوبی را برای او فراهم کرد.

نژاد سگ

در اصل، همه سگ‌ها می‌توانند در یک آپارتمان خوشحال باشند، اما همه چیز به ویژگی‌های آپارتمان مورد نظر بستگی دارد. برای یک سگ بزرگ، زندگی در یک اقامتگاه 20 متر مربعی چندان راحت نیست، در حالی که یک سگ کوچک می‌تواند از آن عبور کند. همچنین توجه داشته باشید که برخی از نژادها نیاز زیادی به فضای بیرون و هوای تازه دارند که یک پیاده‌روی ساده در روز برای رفع آن کافی نخواهد بود.

در نتیجه، اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید، بهتر است از سگ‌های بزرگ و نژادهای غول پیکر و همچنین سگ‌هایی که نیاز زیادی به فضای باز دارند، مانند نژادهای نوردیک، خودداری کنید. نژادهای کوچک و متوسط را انتخاب کنید که بیشتر با خانه کنار می‌آیند.

همچنین توصیه می‌کنیم از نژادهایی که زیاد پارس می‌کنند اجتناب کنید، زیرا به یاد داشته باشید که محله شما احتمالاً از زندگی با چنین سگ پر سر و صدایی استقبال نخواهد کرد. برای جلوگیری از درگیری بهتر است به سراغ نژادهای سگی بروید که به کوچکترین بهانه‌ای پارس نمی‌کنند.

در نهایت، اگر می‌خواهید در حالی که در آپارتمان زندگی می‌کنید، سگی را به سرپرستی قبول کنید، به این واقعیت توجه داشته باشید که باید از نظر بیرون رفتن، نیازهای آن را کاملا برآورده کنید. سگ شما باید چندین بار در روز به پیاده‌روی برود، خواه باغ، پارک یا فضای دیگری در این نزدیکی داشته باشید یا نداشته باشید. بله، زیرا رفت و آمدهای ساده و سریع برای انجام کارش کافی نیست!

حیوان خانگی شما باید بتواند هر روز یک ساعت (حداقل 30 دقیقه) پاهای خود را دراز کند و حداقل دو تا سه بار در هفته 1 ساعت تا 2 ساعت پیاده‌روی کند. این کار برای او از آنجایی که در آپارتمان زندگی می‌کند ضروری است. برای رفاه روانی او نیز ضرورت دارد، زیرا او نیاز به کاوش، کشف محیط‌های جدید، دنبال کردن مسیرها و ملاقات منظم با افراد دیگر دارد.

توجه به نیازهای حیوان خانگی

درست است که نژاد سگ به شما اجازه می‌دهد تا نیازهایی را که می‌توانید پوشش دهید اما فراموش نکنید که هر حیوانی برای خودش شخصیتی ویژه دارد. هر سگ خلق و خو و نیازهای خاص خود را دارد که به گذشته، دوران کودکی، آموزش‌هایی که از مادر، پرورش‌دهنده و صاحبانش دریافت کرده است، مرتبط است.

برای مثال، سگی که همیشه در یک خانه زندگی می‌کرده، ممکن است در سازگاری با یک آپارتمان کوچک و تنگ مشکل داشته باشد. برعکس، حیواناتی که همیشه در یک آپارتمان اقامت داشته‌اند، می‌توانند در این فضاهای دنج احساس اطمینان بیشتری کنند.

شما همچنین می‌توانید نیازهای سگ را به عنوان یک فرد برآورده کنید. فراموش نکنید که همراه کوچکتان هر روز به شما و وقتتان نیاز دارد. با پذیرفتن او، متعهد می‌شوید که مانند همه نیازهای دیگر، این نیاز را برآورده کنید و متناسب با آنچه که برای رفاه اخلاقی و جسمی خود نیاز دارد، زمان با کیفیتی را به او ارائه دهید.

سبک زندگی خود را تطبیق دهید

پذیرفتن حیوان یک تعهد است. سگ اسباب بازی نیست که وقتی از آن خسته شدی آن را دور بیاندازی. اگر سگی را می‌پذیرید، این به شما بستگی دارد که سبک زندگی خود را با او تطبیق دهید. اگر در تمام طول روز برای ساعات طولانی از خانه دور هستید، بهتر است از این کار خودداری کنید - چه در یک آپارتمان زندگی می کنید یا یک خانه - زیرا سگ شما ممکن است در خطر کسل شدن و افسردگی باشد. البته می‌توان با بازگشت در زمان استراحت بیرون بردن او یا سپردن این کار به یکی از اقوام یا سگ نگهدار، راه‌حل‌هایی در نظر گرفت. با این حال، هر اتفاقی بیفتد، حضور شما برای رفاه او ضروری است.

با این حال، اگر بتوانید خود را سازماندهی کنید تا زمانی را به او اختصاص دهید و او را بیرون ببرید، بدانید که سگ شما یک همراه ایده‌آل برای زندگی خواهد بود. 30 تا 60 دقیقه پیاده‌روی در روز زمان توصیه شده برای مراقبت از سلامت خود و همراه کوچکتان است.

با این حال، مطمئن شوید که فضای داخلی خود را با حضور و نیازهای سگ خود تطبیق دهید. اندازه آپارتمان شما هر چه باشد، مهم است که بتواند به راحتی مناطق مختلف اختصاص داده شده به آن را شناسایی کند. بنابراین ظرف او را دور از تختش قرار دهید و اگر زمانی که از پنجره به بیرون نگاه می‌کند به راحتی پارس می‌کند یا رفت و آمد همسایه‌هایتان را غافلگیر می‌کند، پرده نصب کنید و درب ورودی را عایق‌بندی کنید.

اجازه ورزش روزانه

سگ شما باید هر روز ورزش کند. چه در خانه و چه در آپارتمان زندگی می‌کنید، او باید حداقل روزی یک پیاده‌روی واقعی داشته باشد.

بنابراین مطمئن شوید که هر روز حداقل 30 دقیقه تا 1 ساعت از زمان خود را به او اختصاص دهید تا او پیاده‌روی کند. با این حال، با نیازهای آنها سازگار شوید. برخی از سگ‌ها پیاده‌روی کمتری نیاز دارند، مخصوصا سگ‌های براکیسفالیک که با بینی‌های کوچکشان سریع‌تر نفس خود را از دست می‌دهند، در حالی که برخی دیگر به مقدار پیاده‌روی بیشتری نیاز دارند. بنابراین از ارائه جلسات طولانی‌تر به همراه کوچک خود و ورزش‌های سگ دریغ نکنید. اینگونه پیوند و همدلی میان خود و او را تقویت می‌کنید.

منابع محرک

فراموش نکنید که سگ شما نیاز به تحریک فکری دارد. هنگامی که شما دور هستید و او در آپارتمان تنها است، افسردگی او را تهدید می‌کند. با پیشنهاد بازی‌ها و اسباب‌بازی‌هایی که در غیاب شما او را مشغول می‌کند، او را تحریک کنید.

پنهان کردن و جستجو کردن، بازی‌های مهارتی، مسیرهای موانع در راهرو، گنج‌یابی، ترفندهای اطاعت و ... هیچ کمبودی برای تحریک ذهن و بدن او وجود ندارد!