بغل-کردن-گربه

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ گرفتن گربه با دست و بغل کردن آن گاهی اوقات کار آسانی نیست! قوانین اصلی برای گرفتن گربه‌ها چیست و مهمتر از همه، از چه اشتباهاتی باید اجتناب کرد؟... مروری کوتاه بر متداول‌ترین سوالات و نکات مناسب.

آیا می‌توان گربه را از سمت گردن بلند کرد؟

خیر حمل گربه با پوست گردن بعد از 5-6 ماهگی آسیب‌زا است، زیرا حتی اگر خیلی سریع باشد، کشش روی پوست باتوجه به وزن بالغ آن بسیار قابل توجه است. این تکنیک نامناسب است. ما نمی‌توانیم برای بزرگسالان رفتار مادر را که برای بچه گربه‌های کوچک چند هفته‌ای در نظر گرفته شده است تقلید کنیم.

از سوی دیگر، اگر دست دیگرتان در بخش عقبی بدن گربه قرار گرفته باشد، می‌توانید او را به آرامی از بند گردنش بگیرید.

چگونه می‌توانید گربه خود را برای جابه‌جایی بگیرید؟

برای یک جابه‌جایی کوچک می‌توانید با گذراندن یک ساعد از پشت پاهای جلویی و بازوی دیگر درست از جلوی پاهای عقب، او را بلند کنید. اما برای اینکه مدت طولانی‌تری او را در آغوش خود نگه دارید، دست اول شما باید او را پشت پاهای جلویش نگه دارد، در حالی که دست دیگر باید زیر ران‌ها قرار گیرد تا عضلات عقب او را بلند کرده و حمایت کند. او به راحتی روی یکی از بازوها یا دست شما می‌نشیند در حالی که دست دیگر شما روی سینه او قرار می‌گیرد.

هنگام در آغوش گرفتن گربه از چه موقعیت‌هایی باید اجتناب نمود؟

بغل کردن گربه فقط از زیر بغل، همانطور که اغلب کودکان انجام می‌دهند و راه رفتن با آن در حالی که سه چهارم بدنش آویزان است، برای او واقعا ناراحت‌کننده است.

قرار دادن او به پشت، در قوز بازوی خود مانند یک نوزاد نیز برای اکثر آنها دشوار است. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که موقعیت رو به شکم گربه را در موضع ضعف قرار می‌دهد و به همین دلیل از آن اجتناب می‌کند. اگر او دراز کشیده است و از ناخن کشیدنش می‌ترسید، به آرامی او را روی پنجه‌هایش قرار دهید، این به طور کلی سرعت حمله گربه کوچک شما را محدود می‌کند.

چگونه گربه خود را برای مراقبت از او بغل کنیم؟

بهترین ترفند برای نگه داشتن این است که آن را نگه ندارید یا تا حد ممکن ازینکار اجتناب کنید.

بسیار نادر است که یک گربه دوست داشته باشد در آغوش گرفته شود. بهترین کار این است که در مراحل کوچک او را به تماسی که از نظر شما ضروری است یا باید به دلایل پزشکی به او تحمیل کنید عادت دهید. همچنین موثرتر است که تمام درمان‌ها را به یکباره انجام ندهید.

چگونه گربه خود را در آغوش بگیریم تا تکان نخورد؟

بهترین کار این است که خود را پشت آن قرار دهید، زیرا گربه به طور کلی سعی می‌کند از تلاش برای درمان سر (گوش، چشم، دندان و غیره) عقب نشینی کند. سپس می‌توانید از هر دو دست یا فقط دست غالب خود استفاده کنید و دیگری را روی گردنش نگه دارید تا از حرکت او جلوگیری کنید، اما فقط در صورت تقلا، به یاد داشته باشید: بهترین کنترل عدم وجود محدودیت است.

تکنیک "بوریتو" چیست؟

این تکنیک شامل پیچیدن گربه در یک پارچه است. قرار دادن گربه در یک حوله بزرگ بهترین و ایمن‌ترین تکنیک ممکن است!

- قبل از برداشتن گربه خود هر آنچه را که نیاز دارید آماده کنید.

- گربه را به آرامی روی یک حوله حمام بسیار نرم و ضخیم قرار دهید و به آرامی حوله را دور او بپیچید بدون اینکه قفسه سینه او را زیاد بفشارید. تنها سرش را بیرون نگه دارید.

- حوله را حتما در تماس نزدیک دور گردن قرار دهید بدون اینکه جایی برای عبور پنجه بگذارید. اما مراقب باشید که تنفس برای گربه دشوار نباشد. همچنین باید مراقب باشید که به او این فرصت را ندهید که پنجه‌های خود را دراز کند (برای جلوگیری از ناخن کشیدن).

این تکنیک به شما اجازه می‌دهد تا درمان چشم یا گوش را بی سر و صدا و راحت انجام دهید. برای دسترسی به اعضای دیگر بدن، فقط عضو مربوطه را آزاد کنید. به عنوان مثال، می‌توانید پنجه‌های آن را یکی پس از دیگری آزاد کنید…

به طور خلاصه، برای اینکه گربه خود را به خوبی اداره کنید، به ملایمت، صبر، و کمترین محدودیت ممکن نیاز دارید. این حساسیت‌ها به ایجاد ارتباط بهتر میان شما و گربه‌تان کمک می‌کند.