علاقه-سگ

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ شما از به اشتراک گذاشتن زندگی روزمره خود با یک گربه کوچک پا مخملی لذت می‌برید، اما نمی‌دانید که آیا او واقعاً شما را دوست دارد؟ فکر نکنید که در چشم او فقط یک تامین کننده غذا هستید، احتمالاً همراه کوچک شما بسیار بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد به شما وابسته است.

12 نشانه که ثابت می‌کند گربه شما را دوست دارد!

آیا به عشق گربه خود به خود شک دارید؟ کافیست یکی از این نشانه‌ها را ببینید تا بدانید که همسفر کوچکتان نسبت به شما کم لطفی نمی‌کند!

1- در حضور شما خرخر می‌کند

خرخر کردن گربه نه تنها ما را آرام می‌کند – حتی اثر درمانی دارد - بلکه نشانگر خوبی از محبتی است که گربه شما نسبت به شما دارد. مطمئناً، گربه ممکن است برای تسکین درد یا استرس خود خرخر کند، اما اغلب اوقات زمانی که آرام و خوشحال است، این صدای نازک را تولید می‌کند. او در حضور شما خرخر می‌کند تا خوشحالی خود از بودن در کنار شما، شادی، رفاه و عشقش را به شما نشان دهد.

2 - او به شما هدیه می‌دهد

گربه که ذاتا شکارچی است، اغلب می‌تواند برای شما شکار کند. از نظر شما، این پرنده، این حشره، این مارمولک یا این جونده مطمئناً هدیه مورد انتظاری نیستند، اما برای گربه کوچک شما، این یک هدیه است. او با تقدیم این هدیه به شما عشق خود و اینکه شما از یک خانواده هستید را به شما نشان می‌دهد.

نکته کوچک برای جلوگیری از توهین به او: با نوازش از او تشکر کنید و پس از ترک او از دست هدیه‌اش خلاص شوید. او سرزنش‌های شما را نمی‌فهمد.

3- خودش را به شما می‌مالد

گربه با مالیدن به درها، دیوارها، اشیا و هر چیزی که در قلمرو خود است، فرمون‌های خود را آزاد می‌کند تا نشان دهد که در خانه است و همه چیز متعلق به اوست. با مالیدن به پاهای شما، دلبستگی و عشق خود را به شما نشان می‌دهد. شما جزئی از قلمرو او هستید.

وقتی سرش را به سر شما، به گردن، شانه‌ها یا سینه شما می‌مالد، بوی خود را با بوی شما مخلوط می‌کند. او شما را با این رایحه منحصر به فرد که فقط متعلق به شماست نشانه می‌گیرد و به دیگران نشان می‌دهد که شما تنها انسان او هستید. شهادتی زیبا از عشق

4- شما را می‌لیسد

در میان گربه‌سانان و دیگر گونه‌های جانوری، لیسیدن متقابل یک آیین اجتماعی است. این حرکت نشانه واقعی محبت و اعتماد کامل است. از نظر او شما جزئی از یک خانواده هستید. بگذارید که او این کار را انجام دهد و به نوبه خود او را نوازش کنید تا به او بفهمانید که عشقش متقابل است.

5- به شما خیره شده و پلک می‌زند

قیافه گربه خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید می‌گوید که در سرش چه می‌گذرد! وقتی با چشمانی نیمه بسته به شما خیره می‌شود یا به آرامی پلک می‌زند، خوشحالی و عشقش را به شما نشان می‌دهد. کمی مثل این است که او شما را می‌بوسد در حالی که به شما می‌گوید دوستت دارد. در انجام این کار تردید نکنید، در حالی که با ظرافت پلک می‌زنید به او خیره شوید، او می‌فهمد که شما هم او را دوست دارید!

همچنین وقتی به شما خیره می‌شود به او توجه کنید. خیلی اوقات، او سعی می‌کند نگاه شما را جلب کند تا چیزی به شما بگوید. البته ممکن است بخواهد ظرف‌اش پر شود، اما چند نوازش یا کمی بازی هم بخواهد.

6- به شما دست می‌زند

وقتی گربه کوچک شما به آرامی با پنجه‌هایش شما را ورز می‌دهد، می‌گوییم که در حال دست و پا زدن است. اغلب اوقات، او روی شما دراز می‌کشد که گواه راحتی، محبت و آسودگی است. در واقع، این حرکت از دوران کودکی او به ارث رسیده است، زمانی که او شکم مادرش را می‌کاوید تا تولید شیر مادر را تحریک کند و پیوند خود را با او تقویت کند. بازتولید این پاتوناژ روی شکم، ساق پا یا گردن نشانه آن است که او شما را دوست دارد و در کنار شما احساس خوبی دارد.

7- او از شما درخواست آغوش و نوازش می‌کند

اگر گربه شما از شما نوازش می‌خواهد، به این معنی است که او از شما قدردانی می‌کند. این نزدیکی فیزیکی نشانه آن است که او در کنار شما احساس خوبی دارد. او خوشحال می‌شود که هنگام نوازش در مقابل شما بخوابد یا استراحت کند. این کار عشق او را نشان می‌دهد.

همچنین معمول است که گربه سعی می‌کند نزدیک صاحبش بخوابد نه در جای خود. برخی از گربه‌ها، دورتر و کمتر به تماس مستقیم علاقه دارند، ترجیح می دهند کنار شما، روی میز، مبل یا پشتی صندلی شما بنشینند. حتی اگر او شما را لمس نمی‌کند و نمی‌خواهد او را لمس کنید، به شما نشان می‌دهد که در کنار شما احساس خوبی دارد و شما را دوست دارد.

8- همه جا شما را دنبال می‌کند

ناگفته نماند که وقتی گربه همه جا از ارباب خود پیروی می‌کند، به این دلیل است که به دنبال حضور اوست. به راحتی می‌توانیم استنباط کنیم که او قدر این نزدیکی را می‌داند و در واقع عاشق سرپرست خود است!

با این حال مراقب باشید تا مطمئن شوید که نیازهای گربه خود را برآورده می‌کنید. این علامت عشق فقط برای بچه گربه‌ای معتبر است که نیازهایش برآورده شده است. در واقع، گربه کوچک همچنین می‌تواند صاحب خود را دنبال کند تا در صورت کمبود غذا، آب، محبت یا هر چیز دیگری توجه او را جلب کند.

9- شما را گاز می‌گیرد

گربه‌ای که صاحبش را با ظرافت گاز می‌گیرد، بدون اینکه درد ایجاد کند، ابراز محبت می‌کند. بله، هر چقدر هم که ممکن است تعجب‌آور به نظر برسد، گاز گرفتن در واقع گواهی بر عشق است. زمانی که گربه همزمان مالش و خرخر می‌کند، این امر آشکارتر می‌شود.

اگر شما را گاز گرفت با او بحث نکنید، او به شما می‌گوید که شما را دوست دارد. از طرف دیگر، اگر برای شما ناخوشایند است، دست خود را بردارید و به او اسباب بازی بدهید یا نوازش کنید تا به سراغ چیز دیگری برود.

10- شکمش را به شما نشان می‌دهد

گربه‌ای که بر پشتش می‌غلتد و شکمش را نشان می‌دهد، اعتماد و عشق کامل را به انسانش نشان می‌دهد. در واقع، این موقعیتی است که در آن آسیب‌پذیر است، زیرا در معرض تهدید شکارچیان خود قرار دارد. اگر به این شکل شکمش را در معرض دید شما قرار داد، نشانه آن است که در کنار شما احساس امنیت کامل می‌کند.

11 - صداهای محبت‌آمیز می‌دهد

گربه‌هایی که در حضور انسان خود خوشحال‌اند همچنین می‌توانند صداهای کوچک بسیار خاصی تولید کنند. برخی دیگر که بسیار پرحرف هستند، دوست دارند با میو کردن عشق خود را نشان دهند. ما این صدا را با لحن مثبت آن تشخیص می‌دهیم، که به وضوح نشان می‌دهد که بچه گربه محبت خود را نشان می‌دهد.

با این حال، در اینجا دوباره، اگر شک دارید، مراقب باشید که صدای میو گربه خود را اشتباه تعبیر نکنید. صداهای او ممکن است معنای بسیار متفاوتی داشته باشد و او ممکن است به دنبال جلب توجه شما برای به دست آوردن چیز دیگری باشد.

12 – دمش را به شکل علامت سوال درمی‌آورد

وقتی گربه خوشحال است، دمش به شکل علامت سوال در می‌آید. این موقعیت عمودی در واقع برای حیوانی که از دیدن انسان خود و حضور او احساس امنیت، آسودگی و خوشحالی کامل می‌کند کاملاً طبیعی است. نشانه دیگری از اینکه او شما را دوست دارد!

گربه من را دوست ندارد، چه کار کنم؟

هر گربه شخصیت خاص خود را دارد. اگرچه تفاوت‌های واضحی را بین نژادها مشاهده می‌کنیم، اما هر گربه خلق و خوی خاص خود را دارد که به پارامترهای زیادی بستگی دارد، به ویژه نحوه پرورش و گذشته‌اش. بنابراین خیلی سریع فکر نکنید که همراه کوچکتان شما را دوست ندارد، او ممکن است ترجیح دهد یک فاصله مشخص را با شما حفظ کند. گربه‌ها حیوانات نسبتاً مستقلی هستند و برخی مانند برخی از انسان‌ها از تماس فیزیکی ناراحت می‌شوند.

با این حال، اگر فکر می‌کنید گربه شما را دوست ندارد، همیشه جایی برای بهبود رابطه شما وجود دارد. در اینجا چند نکته ساده وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد پیوند قوی کمک کند.

- هرگز او را مجبور نکنید. به نیازهای گربه خود احترام بگذارید و منتظر بمانید تا او تماس بگیرد. او ممکن است هرگز با تعاملات فیزیکی راحت نباشد و شما باید آن را بپذیرید، اما این به این معنی نیست که او شما را دوست ندارد.

- با احترام به نیازهایش و ارائه مکان‌های استراحت دلپذیر و راحت به او حس اعتماد بدهید. به محض اینکه او احساس ناراحتی کرد، به تعامل پایان دهید.

- به او یک رژیم غذایی باکیفیت، متعادل و سالم پیشنهاد دهید که نیازهای غذایی او را برآورده کند.

- برای راحتی او و رفع نیازهایش اسباب بازی‌ها و لوازم جانبی را به او پیشنهاد دهید.

- به او زمان باکیفیتی برای بازی بدهید، به خصوص اگر دوست ندارد نوازش شود.

- صبور باشید و استقامت کنید! گربه شما ممکن است به زمان نیاز داشته باشد تا احساس اطمینان و راحتی کند. به این نیاز احترام بگذارید و تسلیم نشوید.